2007-08-23
 09:16:44

En dag i april

*låååååångt*

En dag i april, ett telefonsamtal, en bilfärd, ett möte, en bilfärd, ett telefonsamtal, en stor lycka.

Den där dagen i april då vi besökte Geishas blev jag störtförälskad i denna underbara ras (mer än jag redan var)! Efter det var väntan oändlig.. 6 långa veckor senare kom vår egen princessa äntligen hem till oss. NU är hon drygt 18 veckor och nu väntar henne utmaningar...

När man sitter med ena foten en halv meter över resten av kroppen och lite smådrogad blir jag lite sentimental. Sitter och iaktar sessan, busfrö är hon. Ena sekunden är det en flaska som möter ödet, sen tillbaka på tuggbenet, sen får matte en puss. Bamse får sig en knuff. Lite nosane, sen lägger hon sig ner en stund.

Vår lilla familj har fått mycket prövningar på kort tid. Lägenhetsrenovering, M nytt jobb och min operation. Det är inte lätt att ha allt under kontroll. Samtidigt som vi aldrig kommer  greja med nytt boende samtidigt som vi har valp igen så hade vi nog inte tagit igenom oss detta lika bra utan Leia. Efter en tung dag finns inget bättre än Busans pussar!

Hon har ju tyvärr inte fått lika mycket energi från oss som hon fått annars. Men hon får ju så mycket hon behöver. Men det skär i hjärtat på mig när jag ser att hon är på bushumör och jag knappt kan röra mig. Får kasta saker till henne =S

Jobbigt är dock Leias skällande, försöker hantera det på ett bra sätt och testa olika metoder. Men det är jobbigt att hon skäller på alla nya människor som kommer hem till oss. Men jag hoppas att vi råder bot på problemet och finner en lösning som passar hela familjen.

Nu när jag ändå sitter på min goa rompa =P tänkte jag läsa klicker-boken jag har igen. Kanske jag kan komma igång *äntligen* när jag har 2½ vecka på mig.. Hallå?! Det är dags..

Ikväll börjar Mahyar och Leia valpkursen. Hoppas det går prima, sitter ju som åskådare och fotograf.. håll tummarna att det inte regnar!! Får ta med regntäcke till lillfis iaf... så inte det stoppar inlärningen!!!!
image114
Söööööta tjejen!!


Massa kramar och svansvift
~ JML ~
Leias Place



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: