2007-10-21
 21:48:32

Stockholm 19-21/10

FREDAG

På förmiddagen brummade vi iväg mot storstaden. Glada i hågen med Leia i bur i baksätet, vilket hon tyckte var sådär då hon var ganska pigg. Fick åka i knät den sista biten.

Bilbilder


Köpte varsin gottig baguette på Skåne =P till frukost =). Vi stannade även i Gällstad och sprang in en snabbis för att spana lite. Köpte massor med strumpor, några college-tröjor och en plånbok till Mahyar, en halsduk till mig och lite annat trams.

Leia invirad i min halsduk


Vi stannade och rastade Leia vid en liten sjö, det var sååå mysigt och lillfis sprang runt och nosade som en toka!



Sen fortsatte vi vår resa. Var hemma hos Henky-Penky i Länna vid 5-6 tiden och då åkte grabbarna och handlade. Sen kom Alex, Åsa och Freddan med Simon (pudel) och kekade tacos. Vi hade bokstavligen tacos upp till öronen. Tyvärr har vi ingen bild på't.
Henky blandade underbara drinkar (måååste ha receptet) vi blev ganska lulliga och satt och kekade Ben & Jerry glass. Hehe.. God Damn! Loveky evening.

Drink


Leia busade med Simon hela kvällen, hon tyckte att han var en rolig prick. Dem kom jättebra överens, Leia tyckte han var sååååå härligt fluffig och go! Han fick även mini-jucka på henne. Haha.. Tjejtjusaren..
Jag, Mahyar och Henky satte oss och spanade TV när de andra åkte hem, med varsin god drink, tyvärr somnade vi allihopa i soffan och vaknade halv 4. Det känns att man börjar bli gammal *skratt* Gick och la oss i våra sängar och somnade sött!

LÖRDAG
Jag vaknade av att Leia slickade mig på nosen vid halv 9, en liten kiss & bajs och sen frukost till lillfis. Gick och la oss en stund till. Men både jag och Leia var för pigga för att sova så vi klädde på oss (Leia bara halsband iofs) och stack ner till sjön (typ 50 meter från huset). Det var såååååååååå vackert. Så tyst och stilla och underbart väder, jag & Leia kekade en clementin och bara njöt. Fick även besök av några svanar.. Fanns gott av dem här kan jag säga! Åååååhh. vad fint det var. Tänk att bo så *sentimental*. Får mig verkligen på bra humör =). Tyvärr är jag ju mörkrädd, så att bo i skogen är uteslutet.



Hur som helst så gick Leia in och jag la ett spår  (ca: 40 meter för sen kom sjön) i skogen bredvid. Killarna hade då gått upp så vi såg en film 'Scarface'. Den var väl sådär, kul att ha sett den men inge mer, udda film och absolut inte min typ. Leia låg såklart och sov och laddade inför spåret..

När filmen var slut stack vi ut och tog spåret. Gick blandat. Leia var inte så taggad som hon brukar i början vilket gjorde att hon fastnade redan i början *duktig kikka*. Sen stissa hon upp sig och tappade spåret. Fick leta lite, sen hitta hon det, jag trodde hon var helt fel ute och var nära på att avbryta, men då såg jag en godisbit (som Leia för övrigt missade) så vi fortsatte. Hon gick fint sista biten med me nosen i backen. Spårslutet brydde hon sig såklart om. Gammal Body Shop burk med gotta.. Haha..

Sen kom Mange och visade bilen. Leia tycker väldigt illa om Mange och skäller som en toka i närheten av honom.. *stackars honom*
Bilen var såklart superfin och vi slog till =)

Vid 3-tiden stack vi och plocka upp Åsa och Alex och åkte hem till Alex mamma för att äta middag, hon fyllde nämnligen år. Mycket gott och vi rullade alla hem efteråt. Stack hem till A&Å och kollade på '28 dagar senare'.
Läbbig som fan!!! Men hyffsad.
Efters filmen var det dags att åka hem till Henky igen, han, Mahyar och Freddan kollade film och jag och Leia gick å nanade.
Sov för övrigt skitdåligt, vaknade flera gånger av pendeln, vilket jag inte brukar göra. Kallt var det också.

SÖNDAG
När klockan ringde 6.30 ville jag baaaara somna om, Leia med. Hon gnydde när jag bar ut henne för att kisa. Vadå gå själv ner för trappan och ut i kylan? Det passar väl inte en Prinsessa!!
Leia låg och sov medans jag packade ihop alla saker och bar ut till bilen, Leia fick frukost och sen stack vi iväg mot Nyköping och utställning.

Jag kekade frukost från Donken bilen på vägen. Väl framme träffade vi Leias bror Fred och syster Meja. Fina båda två!! Glada blev vi alla när vi förstod att utsällningen var inomhus. Hurra!!

Vi tog en promenad och sen kom även Leias uppfödare Lotta med Patric och hundar.

För Leias del så gick det inge vidare. Hon var verkligen grinig, det märktes redan innan vi gick in i ringen. Hon morrade på domaren och ja, hon var inte sig själv. Svårt att förklara med det klaffade inte idag! Fick hyffsad kritik och en erfarenhet iaf. Det kan inte gå bra varje gång helt enkelt. Tråkigt men sant =P
För syskonen gick det bättre, Fred med HP och BIM och Meja fick HP och kom 2:a.

Fick lunch av Lotta och Patric och vi satt och snackade hela gänget en stund, sen gick vi ut och fotade. Leia bångstyrig som en tok. Riktig bitch idag faktiskt. Men man FÅR det ;) men bara ibland..

Vid halv 2? åkte jag och Leia mot hemmet, trötta som bara den. Mahyar åkte väl vid samma tid från Länna med vår nya BIIIIIL!!

Resan hem för mej och Leia gick jättebra, Leia snosa sött hela vägen och jag fick köra hela vägen. Sikket sätt!! Fast ganska skönt, hon kör ganska dåligt och hade hon varit vaken så snackar hon bara så förbaskat hela tiden. *skratt*

Nu ligger vi utslagna i soffan!

Kraaaaaamis
~ JML ~
Leias Place


Ulle&Laban

Hej Jenkan! Verkar som ni hade en jättemysig helg trots att det inte gick så som du ville i ringen. Bilderna är verkligen jättefina och visar hur busig din lilltjej verkligen är;)

Kram från oss


malo o ziri

efter att läst hur Leia beter sig så skulle det inte förvåna mig om ett löp är på gång snart. Det är ju detta med tikar o aktiviteter som ma planerar typ tävlingar- det får ibland bli som det blir o så får man ta det med humor som du gör. Kul att ni kom iväg o träffade syskonen och var med på utställningen (även Exigors Red Belladonna blev ju oplacerad av nån anledning) kul att Leia fixade ut spåret o att du hade tålamod att vänta ut henne. det var säkert ett riktigt bra träningsspår som lärde er nåt



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: