2008-04-01
 21:50:10

Älskade Prinsessa

Nu har vi precis kommit hem från lydnadskursen, givande som vanligt. Jag lär mig mest av att titta på andra hundar, både deras fel men även vad dem gör rätt och såklart hur dem jobbar.
Leia och jag körde fjärrdirigering och med apporten.

Den senare har vi ju tränat en del med och jag ville ha lite tips om hur jag ska gå vidare. Leia är ju i ett stadie just nu (löptrött) där jag kan få möjlighet att träna med en inte lika tossig hund och på så sätt lära in på ett lugnt och harmoniskt sätt! Roligt faktiskt även fast jag saknar min spralliga tossa, men jag vill ta vara på denna tiden.
Självklart är det lite tråkigt att inte hon har det vanliga suget efter t.ex. apporten, men å andra sidan kan vi träna med den på ett mer stabilt sätt *fniss*. Märker hur lätt man fastnar i ett sätt att lära in, att inte behöva försöka få Leias engagemang. Nu får jag jobba destu mer, men roligt är det!!

Git är för övrigt en mycket duktig instruktör, har många bra metoder för samma moment och även mycket andra småtips som vi dödliga inte tänker på ;).

Nu har Leia däckat, lilla hjärtat är trött! Det verkar förresten som om löpet är över, Willy och Charlie (DP's på kursen) var inte ovanligt på (alltså inte som Tomten *fniss*). Men vi är förpassade till koppelpromenader ett tag till.

Leias öron lever som vanligt ett eget liv, kanske skulle startat en egen blogg till dem. Slarviga är dem, men charmiga som bara den! Å vad jag älskar min Prinsessa och alla hennes tix & egenheter!

Over and out
~ JL ~

Leia Sthlm 2008-03-23
image580



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: