2008-04-06
 17:45:59

Ångest och Lycka

Ett stort moln av ångest har rest sig över oss i himmlen här i Askim, ställa eller inte ställa i Larv 10 maj?
Men hur kul är det när jag går in i ringen, medveten om vad Leia kommer göra? Är det så bra att ställa med fel inställning? Jag vet ju att hon kommer morra på domaren = inget bra resultat.
Visst att hon har blivit bättre med hanteringen, men ett så högt krav vet jag inte om jag kan ställa på henne..
Sista anmälning är 14 april.. så en vecka kvar. *suck*

Kanske är det mattes bakfylla som spökar i tankarna.. men logik i mitt uttalande finns faktiskt!

Det finns även en hel del lycka här också! Vi har ju tränat lydnad en del i veckan och resultatet är slående! Blir så otroligt sporrad att träna vidare.

Vi tränar...
+  ingångar till stående, funkar nästan utan pekfinger och nu ska vi finslipa positionen. Men Leia har förstått vad momentet går ut på!! (inget kommando än)
+  Sitt vid sidan, "fot"-kommando när jag vill ha blicken, detta sitter ute/inne & med/utan störning!
+  Fritt följ, Leias spontana följsamhet har accelererat och jag måste ibland shasa bort henne (inget kommando än)
+  Första steget i "fot", började vi med idag, alltså Leia sitter i fotposition, jag kommenderar "fot" och tar ett steg, klickar när (inte om =P...) hon bibehåller kontakten. Idag klickade Lisa vilket var riktigt skönt, så jag slapp tänka på det!
+  Tränar även på sättanden från ligg.

Självklart har vi saker som funkar mindre bra, men dem fokuserar vi på längre fram ;)

Nu ska matte laga mat och Leia ska få middag! Inatt var förresten första natten matte sov utan Leia hemma, annorlunda och tomt!

Tack Lisa och Fred för fikat och träningsstunden idag, den var välbehövd!! Leia är som till synes nedan vääääldigt trötter!!

image582

Kramis
~ JL ~


Lisa

Åh hon var så duktig idag den lilla råttan. Jag är imponerad, det känns som löpet
har hjälpt henne att samla sig lite och det är ju väldigt trevligt! Bara altanen var tråkig - synd! Vilka riktiga bruksmänniskor... ack ack jag blir så irriterad!!! Men idag var en bra träningsdag för alla utom Chloe :( KRAM



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: