2008-04-21
 10:35:46

Leias första viltspår!

Känner att det blir längre och längre mellan inläggen, men vi vill ju inte skriva när vi inte har glöden i fingrarna!

Helgen har varit lång och vi tar den från början ;).

Fredagen började med att matte skulle på SPA, så underbart att sitta nere i varberg och bara andas. Slippa stressen hemma och känslan över att något måste fixas. Vi hade så otroligt tur med vädret. På fredag kväll kekade vi underbar middag och drack underbart vin, efteråt drog jag och två tjejer in till Varberg för att röra på fläsket. Roligt var det, men att lägga huvudet på kudden var nog allra skönast!!

Lördagen började med en baksmälla, men pallade mig upp för att se knaspellar bada i havet.. Sen keka vi mumsig frukost och sen var det dags för min behandling, varm oljemassage. Såååå skönt, det var varm olivolja som smörjdes in över hela kroppen. Myyyyys! Somnade typ.
Efter lunch åkte vi hem till Gbg igen, förnyade!

När jag kom hem så hämtade M och Leia mig, vi åkte hem och pysslade lite, klippte Leias klor ute i solen =P. Jag slocknade några timmar och på kvällen så kekade vi Pizza med Sussi och Putte. Vi skulle även kolla på film men M's dator packade ihop!

Söndagen började med en sovmorgon, sen åkte vi iväg till M's föräldrar för att tvätta bilen, men dem var inte hemma och slangen var sönder.. Jag klickade lite backa och kryp med Leia medans husse städade hans pärons garage.
Sen åkte vi iväg och husse köpte saker till datorn och jag & Leia stack till djuraffären, hittade två pipisar och öronrens =P. Leia charmade några som fick fjäska lite kärlek från henne *träning*. Leia valde sin pipis själv och sen bar hon den hela vägen tillbaka till husse *sööööt*.
När vi kom hem fixade jag ihop lite fika, packade spårtillbehör + äckliga klövar och åkte iväg till Jonsered för en spårintroduktion á la Claes.

Vi var 6 DP's på kursen + Claes 2 pinschrar (Dobbe och Ambra) + Bianca. Ett trevligt gäng alltså!

Leia tog sitt spår bra, hon kom av sig lite men hittade tillbaka, skulle inte klassa det som att hon tappade det faktiskt.. Hon brydde sig inte alls om att Claes gick med i spåret utan var helt fokuserad. När hon kom fram till klöven som hängde en bit upp letade hon lite. Hon hittade till den och Claes kampade med henne och klöven! Sen bar hon klöven hela vägen tillbaka till de andra, utan att fortsätta spåra (som hon i vanliga fall (personspår) har en tendens att göra). Sötråttan var helt galen i klöven och så fort hon såg sin chans så snodde hon dem som låg på marken. *Sööööt*
Jag var lite orolig att hon skulle gå på mina steg och inte på klöv+blod, men enligt Claes så gick hon på det senare *hurray*.
Vi fikade och tjötade och jag tror att vi alla åkte hem trötta och nöjda, iaf hundarna!
Vi kommer helt klart fortsätta med detta längre fram, men nu ska vi ju på läger med spår/sök-kurs i början av maj, så då vill jag vänta med viltspårandet! Men detta är helt klart något för oss, är inte så meckigt när man väl har klöv+blod och såklart tillstånd ;).

Bilder © Claes

1 & 2 Matte i Viltspårs-outfit
3 Leia hittar klöven
4 & 5 Leia grabbar tag i klöven
6 Stolt Leia traskar tillbaka med sin klöv!
1 2 3

4 5 6

Bilder © MyCane
7 Ivrig Leiasurikat med snusmin
8 Leia bär klöven

7   8


Hoppas att ni haft en underbar helg och får en underbar vecka!!

Big hugs!
~ Jenkan & Leia ~
Jenkan.se


Myra o Hanna

jaa vad kul att ni äntligen spårat!!! Sa ju att det skulle gå bra o vara kul! Nu e det bara att köra på!
Men heey du! Diskhandskar, rosa??? :P
kraamis



PUBLICERAT: 2008-04-21, 11:22:15 | URL: http://minmyra.blogspot.com
Lisa

Vilken underbar hunddag! Fantastiskt att lilla Beja kunde lyfta den enorma klöven! Ser fram emot att få bak i spåret någon gång när ni viltspårar. Det är ju superkul att lära något nytt! Men du.... du kan säkert viltspåra på tånga om du vill det. Fast iofs man måste ju ha tillstånd och det kanske inte finns. Men det går ju att fråga. På onsdag ska vi träna lydnad på gmbk efter jobbet, typ kl 18. Är´ru sugen så är det bara att hänga på. Det blir förutom oss Ellinor & en tjej som heter Eva. Eva & Angie kanske du vet? Ses snart! Kramis!


leia

det var ett fint namn på hunden måste jag ju säga såklart:)
ååå jätesöt är hon.

kram



PUBLICERAT: 2008-04-22, 21:55:22 | URL: http://www.metrobloggen.se/styleandlifebyleia

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: