2008-04-01
 08:36:23

Tuttfia

Jahaja, några dagar utan blogg och varför är det så att man blixtrar till med tankar som man vill få nerskrivet just då?! (blogg.se har legat nerlagt)

Satt igårkväll och pluggade och gjorde även om designen på hemsidan.. inte utlagd än för jag ska fixa lite mer, men håll utkik! Får inte photoshop att funka så därför får vi ingen ny header *lessen i ögat* men men..

Leia är allmänt sniffig, hon har slutat löpa men har nog kvar lite hormoner i kroppen. Är väldigt seg och vill inte alls jobba! Tråkigt när man går kurs, igår skulle jag traggla alla moment för att se vart vi befinner oss, men vi befann oss på '0', kul?!
Nja, inte riktigt noll när jag tänker efter, men inte långt ifrån!

Leia har även blivit en tuttfia! Ska inte gå in mer på detta, då jag tror att alla som haft löptik vet vad jag talar om (biiiiiiig they are).

Vi ska iväg på dalmatinerläger 1-4 maj *spännande*. I övrigt så skall jag försöka ringa och boka tid för vaccination+undersökningar till Leia, suck.. fasar över hålet i plånboken som blir större och större. Iofs tror jag att Leias egna sparkonto täcker detta *fniss*. Tips till alla hundägare där ute, eget konto till vov! Undra om är helt förlorad till hunderiet när man har sånt?! Jag menar alltså inte bara undanlagda pengar utan ett helt eget konto.. haha..? =S

Idag ska vi på kurs och mattes huvud är tomt! Svårt att utvecklas och hitta nya moment när man inte kan träna 100%!!
Men det vi tränat det sista är
+ ingångar till stå, med mitt pekfinger.
+ Spontan kontakt vid sidan (klickat)
+ Befäst "fot"-kommando vid sittandet.
+ Stadga (sitt & stå) med omvänt lockande.
+ Upplockande av "tappad" spårapport.
+ Handtarget, thihi vad roligt det är, ska försöka filma någon gång!
+ Änvänt vardagskommandon oftare, alltså "vänta, stanna osv..." inte bara massa småprat.

Känns lite som om vi tränar samma sak heeeela tiden, därför blir det ingen träningsdagbok! Vi håller på att bygga en grund och då är det otroligt mycket tragglande! Dessutom pluggar matte denna vecka på kvällarna.
Men men, nästa anhalt: Lydnadskurs ikväll+nollställd hjärna=matte panik


joacim

Skulle ju så gärna ha med en vovve när man cyklar och strövar i skogen... Kanske skulle lura ut en grupp med Göteborgers att spåra i "vår skog"! Hehe, Hoppas det funkar bra på lydnadiskursus tonight



PUBLICERAT: 2008-04-01, 15:58:39 | URL: http://www.wehoo.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: