2008-04-24
 09:03:35

Vi har problem!

Igår insåg jag att jag ställt till det, eller jag har funderat på det ett tag. Men nu har vi verkligen problem.
Jag har tagit in Leia till utgångsposition till ståendes för att få en bra postion, men hur sjutton ska jag få henne att sitta?!?!?! *suck* Inser att jag kommer göra henne såååå frustrerad när hon inte får beröm när hon kör ståendes längre!
Skit också! Hon har ju sånt bra sug till sidan, kommer jag förlora det nu? *suuuur*

Lite positivt har vi dock.
Leias mottagande av apporten funkar nu från sitt (utan att hon reser sig). Vi kör väldigt få repetitioner och jag tar fram apporten när jag märker att hon är taggad. Hon håller den också i 5-10 sek och släpper på "tack".

Vi klickar just nu in "kryp" med hjälp av handtarget, det svåraste är att få henne att inte resa sig. Tricky, tricky men det börjar lossna, iaf på gräsmatta!!

Tips på utgångspos-helvetet mottages tacksamt!

Nu ska jag till jobbet!


joacim

Jag har inga direkta tips, fast det löser sig hoppas jag och dessutom på bästa sätt... Energi och glöd har Ni ju bägge så jag har de bästa förhoppningar om att höra om HUR du löste det. Good Luck!



PUBLICERAT: 2008-04-24, 10:35:21 | URL: http://www.wehoo.se
Myra o Hanna

Har ni tränat in framförmappen vi lärde oss av Fanny? Isåfall kan du ju använda den till att shejpa till snabba sättanden och repetera några gånger, sedan tar du henne in till sidan som vanligt och ser om hon erbjuder ngt... Värt att prova?!
Ni är så flitiga!
kraam



PUBLICERAT: 2008-04-24, 16:21:06 | URL: http://minmyra.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: