2008-06-26
 08:26:26

The Day!

Leias utslag har varken blivit fler eller färre. Men hon störs som tur var inte av dem!

Idag är dagen då Hanna & Myra kommer! Wiiie vad roligt vi ska ha!

Efter jobbet ska jag hämta Leia och sen göra klart det jag inte hann igår. Har en examination som ska laddas upp innan söndag (läs: idag) och räkningar ska betalas (undra om det är det tråkigaste som finns?!).
Samt städa och göra en sallad till ikväll..

Ska kanske försöka sova en timme också, Leia fick för sig att väcka mig vid 3 med gny, funderar på om hon ska löpa? Hon är juh helt galen, fast det är juh 3 månader för tidigt så jag får nog ändå skylla på kass uppfostran =P.

Grått och trist ute vilket inte riktigt klickar med våra planer för helgen.. Men vi kommer säkert på något! Blir iaf grillning, träning på GMBK och något spår i helgen!

Leia är en väldigt underbar hund, hon har blivit riktigt medgörlig. Har "kläm"-tränat lite omedvetet faktiskt..
Typ sitt-stadgetränat genom omvänt lockande och klapp&klämm!
Något som jag uppskattar hemma är att hon förstår att ett nej är ett nej. Däremot måste vi vara noga med att inte vara för hårda, det räcker oftast med en harkling. Gör man mer i fel situation blir hon för låg.
Utomhus funkar väl inte nej lika bra, fast om jag ska vara ärlig så nejar jag inte speciellt ofta utomhus, egentligen av den anledning att jag vet att hon inte lyssnar ändå ;).

Funderar dock på om Leia slutat att visa att hon har ont, när jag tryckte på hennes utslag igår fick jag bara en "aj-blick" men inget gny.. Tidigare skulle hon ryck till och skrikit. Förmodligen för att hon inte vill visa sig svag, men det är juh inte speciellt bra! Kanske bara en fix idé från mig.. men ändå!

Jaja.. Now: Time for work (sista arbetsdagen för veckan, ledig imon)!



Leia sprallar till det i Sthlm



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: