2008-06-29
 20:50:01

Helg med H&M

Kan börja med att säga att vi har haft en otroligt mysig helg!

I torsdags plockade jag och Leia upp Myra och Hanna vid stationen, i bilen fick Hanna direkt en blöt puss av Leia ;). Hemma kekade vi lite och sen fick busungarna härja runt lite hemma och på en skolgård i närheten. 

På fredagen åkte vi till GMBK och tränade.
Körde först ett lydnadspass, Leia hade mer "go" än på länge och matte var mäktigt stolt! Myra var lika engagerad hon! Sen tog vi en promenad i skogen bredvid klubben så flickorna äntligen fick busa med varandra ordentligt. Wiiie vad dem sprang, dem är sååå underbara tillsammans!
 
 
Busbilder och en underbar "pose"-bild på våra underbar flickor!


Väl tillbaka vid klubbhuset fick fyrbenta vila i bilen medans tvåbent fikade. Träffade en jättetrevlig "Bruksherre" och hade ett litet snack om latex, gummi och neopren. Yes! Extremt passande på en brukshundsklubb, men riktigt trevligt!

Efter fikat blev det ett lydnadspass till, med lika goa råttor som första passet! Vilken underbar start på helgen!
Vi tog några ståbilder i det mysiga gröna gräset =0).
   
Bilden på Myra fotad av moi och dem på Leia är fotade av Hanna!

Efter middagen stack vi och hyrde 3 filmer, hann bara se 2 av dem innan vi stupade i säng. Den första "We own the night"(?) och den andra "Juno" var väldigt bra båda två!

   
Trötta flickor, trött Myra och hångel á la Leia och Hanna =P.

På lördagen stack vi iväg till ****** och la viltspår till Leia och Myra (vi la till varandras hundar). Tog en promenad medans spåren la sig. Leia var väldigt samlad och stressade inte alls, gick direkt på spårkärnan och gjorde lite "vågor" för att kolla så att hon var rätt. Hanna hade även lagt 2 vinklar med bloduppehåll emellan och hon klarade det superb! Framme vid klöven markerade hon tydligt men tog den inte, så då tog jag mitt förnuft till fånga och tog klöven i handen och kampade med äckel-klöven och SötisLeia (vad gör man inte för sin hund?).
Hon bar sedan stolt klöven tillbaka *min pärla*
Leias helt klart bästa spår någonsin!!!
     
Tjejerna tittar nyfiket, Myra med sin klöv & Leia med sin köv (spårade med sele men bilden är tagen efteråt) .

På kvällen kom Joanna, Christoffer, Ragnar och Bianca förbi och kekade middag och vi snackade hål i huvudet på varandra ;).
Joanna sa att hon skulle till Boråsutställningen idag och då bestämde jag & Hanna oss för att vi skulle hänga på =0).

Så imorse gick vi upp okristligt tidigt (7.00), efter en kaffe kom Joanna och hämtade oss och vi begav oss till Ryda Sportfält.
Väl där placerade vi oss bredvid ringen och kollade på DP'sarna.
Vilken tur att inte jag ställde Leia, mätning och en domare som var supernoga med tänderna=inget för oss! Kändes jätteskönt och det kändes då ännu mer rätt att jag bestämt mig för att inte ställa Leia på ett jäkla tag! Hon ska få mogna och bli riktigt säker på sig själv och sin matte först!
Otroligt bra träning för Leia & Myra fastän de bara låg och nanade i våra knän hela dagen (jag å Hanna satt i samma stol), inte ens ett enda morr när vi kekade två saftiga baguetter över deras huvuden!

Efter lite middag idag så är Hanna & Myra nu på väg till sitt hem, som ligger alldeles för långt borta!! Vill kunna bolla ideér och tankar med er oftare och träna såklart! Eller bara dricka kaffe, jaja.. ni får komma tillbaka illa kvickt helt enkelt!!

Leia har nu däckat totalt efter 3 riktigt långa, roliga & händelsefulla dagar!

Det är så roligt med Leia och Myra, dem kan leka & smågnabbas tillsammans riktigt bra, men även sova bredvid varandra på samma filt! Dem är heeelt underbara båda två!

Nu ska jag gå å mysa med min underbara duktiga vovvis!


Trött Leia

Kramar


m&H

Denhär helgen har varit sjukt bra! Bilderna i bloggen visar verkligen exakt hur bra vi haft det (bara bilden på oss i en campingstol med paraply över oss saknas :P).

Gah får skaffa mig ett privatflygplan så jag kan flyga ner oftare ;)

Tack för domhär lyxigt bortskämda dagarna!



PUBLICERAT: 2008-06-29, 23:28:58 | URL: http://minmyra.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: