2009-04-23
 08:43:17

Ojojoj..

Jisses vad mycket som kom på en gång, vi har sjukt mycket i skolan nu.. Lagom kul att ha lov i två veckor få en stor börda när man kommer tillbaka. Projekt och inlämningar till höger och vänster! Idag har jag ääääntligen sovmorgon!

Det är så otroligt skönt att ha mina prinsessor (och prins) när jag kommer hem, underbara varelser som förgyller mina dagar! Dem överröser en med pussar (mest flickorna..) när jag kliver innanför dörren.

När jag ändå är inne på pussar så finns det en viss skillnad mellan Leia och Xena. Leia har superblöta pussar vilket jag inte tänkte på förrän Hanna noterade detta. Xena däremot har torra pussar, väldigt torra och dessutom så användet hon även tänderna!

Igår fyllde förresten fröken Lillplutt 11 veckor, galet vad tiden går fort!! Hon växer och växer den lilla tokan, nästa vecka är det ju redan dags för vaccination!!  Vill inte att hon ska växa upp, hon ska vara liten, söt och tokig hela livet! (Dock får hon gärna bli rumsren!)

Igårkväll var jag & Xena iväg och fikade med Sussi, i bilen på väg hem sa Sussi: "Tyst, något låter konstigt". Fnissande sa jag att det var Xena som snarkade, sööööt! Hon snarkar inte alltid utan bara när hon sover lätt, ibland småskäller & snuttar hon också. Vår lilla drömmare bearbetar förmodligen dagens intryck ;)

Lilltjejen gillar även att "burra" in sig i filtar, vilket jag har för mig att hennes mor också gör.. Förresten, den här bilden på Xenas mor (hon som är i luften) påminner vääääldigt mycket om Xenas tokhopp på Leia.


Mia

skrattar ser ut som hon tagit efter morsan då, toktossan!! Gillar din parentes förresten om att hon kan vara sån hon är nu men rumsren - gullig!



Fred hade också torra pussar o med tänder, han smakar på husse fortfarande så, på näsan o naggar, aldrig på matte (han är så duktig och aktar glasögonen tror du inte)!!



Ja, vi kan väl föda upp IllerPinschrar!!!! kommer du ihåg alla planer vi hade med våra små innan de ens kom hem? Gud vad tiden har gått undan!



PUBLICERAT: 2009-04-23, 10:30:27 | URL: http://fredthevov.blogg.se/
Maria Hansson

Gud vad kul att se Chanels halvsyster!! De verkar lika busiga båda två:) Hoppas vi ses i sommar om det blir en träff med alla valpar fårn Bellocean´s! Kommer följa din blogg, det är så kul att se andra pinnar här i Strömstad där vi bor finns nog en till i hela stan annars får man åka flera mil för att hitta nån... men som tur är så har jag två "galningar" hemma så det räcker bra!

Ha det bra

Maria



PUBLICERAT: 2009-04-23, 10:46:58 | URL: http://blogg.hundtassen.se
Anna-Karin Edlund

Det där med snarkningar kanske är något typiskt för Belloceans hundar, Lova snarkade också så himla gulligt när hon var valp haha.





PUBLICERAT: 2009-04-23, 19:22:16 | URL: http://www.dptjejer.blogspot.com
M&H

jaa det är verkligen skillnad på hundpussar o hundpussar! Myra bet också en i munnen när hon pussades när hon var bebis, aaaaaj!



PUBLICERAT: 2009-04-26, 18:21:21 | URL: http://www.levamedhund.se
Anna-Karin Edlund

Ja tyvärr så försvann det där söta snarkandet när hon blev lite äldre.



PUBLICERAT: 2009-04-26, 18:54:22 | URL: http://www.dptjejer.blogspot.com
Mia

Glömde säga - underbar förstabild, du ser så lycklig ut med era tjejer, fantastiskt fin bild verkligen!! Andas liksom sommar, kärlek och närhet :-D



PUBLICERAT: 2009-04-26, 19:12:58 | URL: http://fredthevov.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: