2009-04-15
 16:27:30

Onsdag

Idag har vi gjort massor jag o flickorna. Först var vi och hälsade på mitt gamla jobb, Xena fick följa med in. Hon darrade lite i början men det gick helt ok, bra träning för henne att bara vara med! Sen åkte jag och handlade på Maxi en snabbis, hundarna fick sitta i bilen, det var mulet idag så ingen risk för hetta. Vid 421 stod Jennie och jobbade, så jag visade upp vårt lilla nytillskott. Tror allt att hon blev lite kär ;).
Åkte vidare till tygaffären där jag hittade nice tyg till halsband, beställde hem kedjor för en vecka sen och kände att jag ville ha lite nya tyger också! 3 olika blev det, ska sätta mig och klippa lite och sedan brumma hem till mammis någon dag och sy dem.

Efter att ha åkt och hjälpt mormor åkte jag ner till Tippen där båda flickorna fick springa fritt. Leia tokspringandes och Xena försökte hänga med så gott hon kunde, vilket inte är så mycket ;). När vi gått en stund kände jag igen två figurer på långt håll, nämnligen Malo & Ziri! När vi kom fram och skulle hälsa stack FånXena åt andra hållet, men vi struntade i henneoch satte oss ner (Malos förslag! (TACK)) . Dröjde inte lång tid förrän lilla Xena kom springades mot oss, hon möttes av Leia och Ziri vilket fick henne att bromsa lite.. Men till slut kom hon fram, min duktiga tjej!

Nu är vi äntligen hemma efter en händelsefull dag. Xena får verkligen miljöträning, SUPER! Imon eller på fredag (beroende på vädret) ska båda töserna få viltspåra lite, Leia ska få ett kluurigt och Xena ska få ett pyttenytte-spår. Det ska bli kul att se hur hon fixar det! 

Kramis!


Lisa

Hej hej vilken mysig händelserik dag! Jag vill också vara hemma med liten minivalpis! Bra att du börjar miljöträna henne. Tänkte på det, jag tror att hon är aningen mer reserverad än Leia var. Hoppas att hon har en större benägenhet att mogna på den punkten. Det är viktigt att hon får många möjligheter att ta kontakt med främmande människor själv. Jag har fått lära mig av min duktiga instruktörkollega att valpen är mognadsmässigt bäst lämpad för att prova på spår när den är 16 veckor. Bara ett tips! Kram kram



PUBLICERAT: 2009-04-15, 22:00:49 | URL: http://www.chloeweb.se
Mia

Ingen husse hemma, Fred o matte bloggkommenterar järnet hihi!



Perfekt träning ute med möten så och håller med BRA tips att gå iväg, strunta i henne, hon väljer rätt till slut - hon vill ju vara hos er (så gulligt så det är inte sant, kan se det framför mig)!! Ha fortsatt bra dagar med lilla familjen, två- och fyrbenta modellerna och såklart de prickiga fyrisarna!! Må så gott o ta hand om varandra!



PUBLICERAT: 2009-04-15, 22:35:47 | URL: http://fredthevov.blogg.se/
Mia

garvar jag skulle visa Fred syrran och hennes nya kompis här på skärmen, så nu har jag fått sanera lite, han tokslickade både på den och på tangentbordet när jag skulle skriva meddelande - hund nerlagd i bädd och allt avtvättat!!



Nu skiner solen, ut med voooooooooooooooooooov i trädgården, bums och med en gång! Tjoflöjt så länge!



PUBLICERAT: 2009-04-16, 16:19:36 | URL: http://fredthevov.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: