2009-12-12
 14:26:20

Twilight

Som många kanske förstått vid det här laget är jag besatt av The Twilight Saga, vilket inte alla förstår, men jag förstår inte hur man inte kan vara förälskad i historien. Det är ju kärlek, när den sanna kärleken är där finns inga hinder som är för stora. Jag läser konstant en av böckerna, tappar snart räkningen på hur många gånger jag läst varje bok.. Men det är typ 5-6 gånger ♥

När Edward lämnar Bella i New Moon, känner jag vad Bella känner, det är skrivet så vackert och sårbart.
Såhär skriver författaren på sin hemsida:
"What if true love left you? Not some ordinary high school romance, not some random jock boyfriend, not anyone at all replaceable. True love. The real deal. Your other half, your true soul's match. What happens if he leaves?"

Det här är fantasy med kärlek, vår tids Romeo och Julia.

"I love you," I whispered.
"You are my life now," he answered simply.
-Twilight sida 314



Lisa

Instämmer! Inte bara är det en kärlekshistoria, det är en kontrast till vårat avpersonlifierade och ignoranta samhälle. Jag känner så starkt att jag skulle vilja ge Stephanie en kram och tacka henne för att hon stulit min tillvaro de senaste 2 veckorna.



Önskelista: uppdatering kring hur det går på söndagsträningen?!



Kram kram



PUBLICERAT: 2009-12-13, 17:33:19 | URL: http://www.chloeweb.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: