2009-01-23
 09:49:27

Agility & Spår

Igår var vi iväg till GMBK igen, denna gången med Malo.

Vi tog en promenad i skogen och jag la årets första viltspår till Leia, ett ganska kort utan blod men med jobbig terräng. Hon har juh inte spårat på ett tag. Som vanligt så klarade hon mer än vad jag trodde. Tog spåret klockrent! Ska i dagarna försöka lägga ett lite längre spår med fler vinklar.

Under tiden spåret fick ligga tränade vi agility, körde en liten bana för första gången för att känna efter hur vi ligger till. Långhoppet testade vi för 1:a gången, inga konstigheter. Trots att vi faktiskt inte tränat speciellt mycket så gick det kanon att köra en bana, Leia tittar ju mer och mer på mina signaler så så länge jag gör rätt så kommer vi gå långt. Hon har enormt potential och just nu känns det som om vi kommer satsa på agility mer och mer.
Planen är att traggla mycket slalom för Leias del, kontaktfält och mer däcket så hon blir säker på dem. För min del är det de tekniska såsom bakombyten som gäller!

Typ såhär såg minibanan ut idag, dock inte rätt mått/avstånd och inte riktigt samma vinklar.. Vi körde 6 pinnars slalom, dock körde jag och Leia inte det sista slalomet, räcker med ett!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: