2009-01-15
 17:25:32

Agiltyåret kan börja!

Yay vilken underbar härlig träningsdag! Känslan är verkligen helt otrolig, första bilden nedan stämmer så förbaskat bra med hur jag känner. Vi är på topp!

Jag och Lisa var iväg på GMBK idag. Leia var sååå otroligt följsam, lyssnade på mig och vi var väldigt harmoniska, yay vilket samarbete! Jag kände att jag litade på Leia och kunde ha henne lös utan att tänka på vart hon var, eftersom hon hela tiden var där jag ville!!

Staket
Vi ställde upp ett staket med 3 hinder och det var super för att känna efter både hur jag visar Leia rätt men också fel. Körde några gånger från varje håll och min hjärna tänkte så det knakade på hur kroppens vinkel var. Leia kollade så mycket på mig att hon sprang in i ett hinder.. min lilla pluttis!
Vi satte nog 95% av vänsterhandlingshållet (5% är mattes tröga hjärnas fel) och iaf 80% av högerhandlingen. Med tanke på att jag innan inte fått kläm på detta så är det KANON! Är sååå stolt över min råtta!

Slalom
Vi har max kört 6 pinnar innan och det var typ 3 månader sedan.. Så på slalomet så fick Leia hjärnsläpp först, men så körde vi med bara 3 pinnar och då trillade poletten ner! Till slut körde hon ritkigt kontrollerat 5 pinnar och hade sug fram efter fler! Duktig tjejja! Ska försöka sätta upp lite pinnar på gräsmattan utanför oss så hon blir ännu säkrare så jag nästa gång på klubben kan utveckla till fler pinnar!

Däcket
Vi gick till däcket för att fota, jag säger "genom" till Leia och kastar leksaken, hon hoppar genom däcket! Skedde inte bara en utan 10 gånger. Vi har inte ens tränat speciellt mycket på det, iaf inte med "fart". Kanske har matte blivit tydlig på att visa?

Kontroll
Det var egentligen bara dessa tre hinder vi tränade. Men mycket träning var att Leia var lös hela tiden (förutom när någon annan gick förbi). Hon sprang inte iväg till Imsa eller Chloe, hon sprang inte iväg till andra hinder, hon tokrusade inte genom tunneln 20 gånger, hon var vid MIG och väntade på att jag skulle visa henne vad vi skulle göra..
Det var otroligt roligt att slippa gasta, thjoa, ha koppel och vara irriterad!
När jag sa till henne att sitta bredvid Chloe satt hon kvar! typ 50 meter från matte som fotade Imsa..

Efter träningen tog vi en ca: 1½ timmes promenad i Sisjön, med lösa otroligt lydiga hundar. Det är sååå skönt att kunna ha hundarna lösa och att dem lyssnar så otroligt bra! Tror Leia skällde på en hund och blev stressad av en, annars var hon superduktig!

Behöver jag säga att jag är otroligt stolt över min Prinsessa? Tänk vilka framsteg vi gör, yay vad jag ser fram emot träning/tävlingsåret 2009!

Lite bilder från dagen:

Min underbara flicka!


Däcket


Suddig slalom


Largeklass nästa?


Taggad råtta!!


Leia sitter lugnt och stilla och väntar (okopplad)


Våra tre vackra och duktiga töser!



Yay vilken tokigt underbar dag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: