2009-01-13
 12:12:19

Apport

I snart ett år har inlärningen av Lkl 1 apporten varit igång. Jag har inte känt någon stress eftersom de andra momenten inte är klara än. Jag har försökt att ta det riktigt lugnt med apporten och yay vad det har gått bra!

En gång i månaden tar jag fram apporten och tränar med Leia några få repetitioner, verkar kanske lite men det har funkat kanon. Visst i början så klickade en gång varannan dag, greppandet och hållandet. Men nu är det hela momentet som gäller och då vill jag inte komma i en sits då Leia tröttnar!

Leia tar nu apporten på kommando, håller i upp till 5 sek (har inte testat längre) och sen släpper hon i min hand på "tack". Hon tuggar inte, fumlar inte, utan sitter och väntar på mitt komando. Min duktiga tjej!

Lite finlir finns kvar men snart så sitter hela momentet + att Leia älskar apportträningen, vilket är ett resultat av ej utnötad träning! Yiiaaaa!

Kramis


Lisa

Yay! Ni är så duktiga! Jag är imponerad av er träning och vill se prinsessan Leia med apporten omgående! Gud vad roligt det ska bli att träna och tävla tillsammans i vår!!!



PUBLICERAT: 2009-01-14, 22:10:43 | URL: http://www.chloeweb.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: