2009-06-09
 21:43:23

Akta, bank!

Både Leia och Xena sov borta inatt, det var så jävla tomt här hemma och helt tyst. Jag trodde faktiskt att vi skulle uppskatta det, men inte. Vi saknade dem så otroligt mycket och tystnaden vad skitjobbig! Våra flickor är helt underbara, så fina och våra ögonstenar!

I måndags var jag & Leia med Lisa, Chloe & Imsa och tränade på GMBK. Det blev en kortis hoppbana enl bild (avstånden stämmer inte riktigt..)

Däcket går kanon när jag skickar Leia på avstånd, men när jag är vid sidan om suger hon mot min sida och hoppar ramen. Ska traggla massor med olika position och försöka få till det här. Hon lyckades ta däcket sketbra i flera svåra svängar i måndags så hoppet finns!
Slalomet händer det grejer med! Vi båda börjar fokusera mer och mer, det ser ritkigt snyggt ut! Även 4-pinnars högerslalom får vi till. Däremot måste Leia och jag lära oss att varva ner och fokusera......... (annars springer Leia in i slalompinnar eller hoppar på matte..)
Starterna har börjat bli sjukt slarviga, skäms över att jag inte märkt förändringen hos Leia förrän nu. Sjukt mycket tjuvstarter blir det *skäms*. Men nu har jag iaf tagit tag i detta, så jag hoppas att vi snart kommit tillbaka till de säkra starterna!

Har börjar småträna lite på lydnadsmomenten igen, för att hålla dem igång. Ställande funkar sketsnygg även med störning, läggande är på gång men måste få till ett snabbare ligg... detta är moment som jag aldrig trodde att vi skulle sätta alls, så jag är sjukt stolt över Leia, hon är världens bästa black/tan DP!! ;)
Är jäkligt sugen på att lära in "rutan" på Leia, ska läsa "Bibeln" imon och titta om jag hittar något bra tips. Fick ju tävlingskoner av Prickigkorvsgänget så dem måste ju användas!!

Imon ska jag & Xena på valpkurs igen, håller på att lägga på kommando på "ligg" så jag hoppas att vår instruktör märker att vi tränat =P. Jag är förresten supernöjd med vår valpkurs, det här kommer bli kalasbra!
Xena har för övrigt tappat en tand till, woho! Sötkorv!

Idag har jag spenderat en heldag på Gekås med min underbara vän Sussi, massor av kärlek till dig gumman!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: