2009-06-11
 12:34:33

Klick, klick!

Xena
Igår på valpkursen fick vi ett cirkus-trick uppdrag som vi ska visa upp sista kurstillfället. Xena & jag fick skaka på huvudet, lite småklurigt att klicka men utmaningar är bra! Däremot tog jag bort "snurra" ur vår planering eftersom båda beteéndena är ganska lika och att klicka dem samtidigt känns inte så lyckat.
Idag har jag klickat alla huvudrörelser i sidled, stora som små, nästa pass blir att öka kriterierna till att rörelserna ska vara stora (även utan att röra kroppen alls). Funderar på hur jag ska få till att hon ska röra huvudet åt båda hållen.... *fundilerar*

Klickade även sitt fint igen, nu med krav på längre tid i positionen. Fan vad söt hon är!

Hemläxa från kursen är att traggla; Sitt, ligg, stå, koppla dig(huvudet in i koppelögla/halsband) och titta(matte hittar godis ute). Har även lite andra miljöträningsrelaterade övningar också...

Leia
Tänkte lära in skaka på huvudet på Leia också, hon har dock inget brett utbud på beteénden *suck* Tror att vi har kört fast lite men jag ska verkligen försöka utveckla henne!

Nedan kommer lite blandade bilder, nu ska jag och flickorna ut och ta en långpromenad!

Xena åker buss








Xena 4 mån



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: