2009-06-16
 11:10:26

Kursavslutning

Har ju glömt att blogga om vår kursavslutning i agility vi hade i söndags!

Bild på banan finns här -->  (klicka för full-size)

Vi fick köra banan två gånger;
Första gången tjuvstartade Leia men jag tog tillbaka henne och när hon hade fokus så körde vi. Början gick bra, lite småmissar med min egen handling, men kom iaf ihåg att skicka henne genom däcket och inte springa med (hon är än så länge säkrast i den positionen). När vi kom till slalomet skulle jag samla henne, då får hon blicken på godispåsen jag tydligen tappat vid hinder 2! Fullt ös dit och korven åkte snabbt ner i min glupska hund. Fan vad sur jag blev! Fick med henne till slut och vi körde slalomet, vid gungan var hon lite osäker, insåg att jag inte tränat så mycket högerhandling på den dock.. Fick med nöd och näppe med henne efter 16 ->17 utan att hon tog balansen (vilket 90% av alla hundar gjorde). Missnöjd med godisincidenten helt klart men nöjd ändå med vissa delar!

Andra gången fick vi till en bra start, gick nästan hela vägen till 2:a hindret, det flöt på riktigt bra, Leia rev typ för första gången ett hinder (9:an), men jag tror att det var för att jag visade för sent och hon fick stresshoppa. Efter 10:an tog hon en för stor sväng och fick en jävligt snäv vinkel, jag trodde att hon skulle hoppa ramen i däcket och jag avvaktade bakom däcket. Men hon tog däcket sketsnyggt, vilket gjorde att jag alldeles för sent började springa med henne till 12:an, men det gick att få till ett framförbyte efter 12:an ändå! Woho! Blev 3 felingångar vid slalomet (3 vägran) men sedan flöt det på, gungan blev säkrare och fick till ett sitt, kunde samlat fortsätta mot 16 och hinna med ett framförbyte där (så att jag kunde blockera balansen), gick i mål med tiden 1 min 2 sek och 5 fel för rivning och 3 vägran. Helt ok enligt mig!

Är så nöjda med kursen eftersom vi verkligen kommit igång med agilityn, har massor kvar att lära men grunden finns helt klart där! LisaFisa har hittat två tävlingar i augusti (en i Kungsbacka och en i Stenungsund), är sååå sugen men funderar på om vi kommer vara redo. Tittade dock på hoppbanan från förra året på tävlingen i Kungsbacka och den ser inte så jättesvår ut LÄNK»
Det är ju iofs inte bara det som oroar mig utan om jag/vi pallar just tävling.. Haha, fan sikken mes man är!


Lisa

Tävling JUST NU? Dem är inte just nu!! Flera veckor kvar ;) Hoppen fixar ni lätt. Ni ÄR redo! Räkna med en disk, det är en jättebra erfarenhet och kostar ju knappt något att anmäla!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: