2009-06-13
 14:24:48

Lördagsträning

Dagens konstaterande:
Träna inte 2 godisgalna råttor med sår på fingret *ausch*

Gick ut på gården och tränade idag, är perfekt med störning för båda tjejerna. Måste bara anpassa träningen efter störningen lite mer med Xena!

Leia
Slalom
Ställde upp 4-pinnars slalom och tränade från olika vinklar. Först blev det lite traggligt då hon testa alla möjliga ingångar (hjärnförstoppning?) men när hon väl fokuserat och varvat ner fick vi till några riktigt bra slalom. Alltså tävligsslalomsflyt! Testade även att springa från 10 meter innan, skicka henne och samtidigt springa med på 1-2 meters avstånd, gick oväntat bra! Woho!

Ställande
Skulle vilja att hon hade lite mer fokus, men hon kör nu iaf så vi får helt enkelt jobba upp det lite succesivt. Än så länge belönar jag ståendet när jag går tillbaka till hennes sida, så att hon inte ska sätta sig automatiskt när jag kommer tillbaka. Men sitt kan hon ju så det känns som om grunden i detta moment sitter, bara finslipning kvar!!

Linförighet
Gick bra, hon har fått en riktigt bra position nu och halterna är faktiskt ganska snygga och säkra. Märker dock att hon sackar ner när det är för långa raksträckor så det måste vi träna på. Vänstersvängar gör hon perfekt, i högersvängarna har hon en tendens att "flyta ut" något..

Gjorde även några inkallningar och en kort platsliggning med störning av mattpiskande granne =P.

Xena
När man tränar Xena är det bra att ha många olika "trix" att shejpa samtidigt och träna det som hon inte bjuder på vid första försöket. Märker verkligen hur hon får tänka lite extra.

Med Xena körde jag lite följsamhet genom att backa, hon hoppar en del så det är sjukt svårt att belöna i rätt tillfälle. Fick till några belöningar då hon gick bra. Det var ganska mycket störning så jag gick över till att svallerträna, hon börjar faktiskt förstå det däringa! Börjar även bli enklare att avleda henne från saker som hon skäller på/fångat hennes intresse.


Leia tycker att Xena är som den där jobbiga lillasystern som är som en igel innanför skinnet =D


Lisa

Fan va kul att slalomet går framåt med jättekliv! Det är faktiskt en tröskel att komma över och det är den underbaraste känslan, när det bärjar sitta så att man känner sig trygg och slappnar av när slalomet kommer på en bana, det är underbart!!!! Jag anmälde mig till en tävling i kungsbacka och en i stenungsund i Aug idag så att jag med säkerhet inte ska missa att anmäla när jag är på semester. Sugen på att se om vi kan få ihopa ett lag och köra på kungsbackatävlingen?? Kramelikram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: