2009-05-17
 17:52:54

Agilitykurs igen

Idag var vi iväg på kurs igen och jävlar vilken underbar råtta jag har! Leia är såå grym!!

Vi körde ganska blandat med övningar, dels repetition och utveckling av det vi tidigare lärt oss och sen även balanshinder. Känns som om jag säger det varje dag men Leia har verkligen mognat! Gungan är hon inte alls rädd för längre, A-hindret och balansen är mycket mer kontrollerade (kontaktfältsträning krävs dock) och slalomet, ja.. Slalomet utvecklas kanon!
4-pinnars slalom går mer och mer som en våg istället för hattigt, visst behöver hon bli mycket säkrare på ingångarna (har börjat gå in från vänster..) men själva slalomet ser bra ut. När vi tränade på slalomet idag vände jag åt fel håll vid ett hopp och skickade Leia från höger (av misstag) och hon tog slalomet jättefint! Visst har jag börjat träna lite högerslalom men har inte kommit så långt. Fascinerande!

2 saker hände idag som förbryllade mig, nummer 1 är att Leia blev knas på däcket och körde ramen istället. What? Hon gjorde samma sak två gånger för några veckor sedan men har inte reflekterat över det.. Ska gå tillbaka lite och traggla så att hon blir säker på den. 2:a saken som förbryllar mig är att Leia har varit väldigt bra på att sitta tyst när vi tar fram/plockar bort hinder. Idag var hon skällig och gnydde, inte extremt mycket men det stör mig när hon har skött sig så bra innan! Hoppas verkligen att detta bara var idag!

Imon börjar en ny vecka, plugg, jobba och förhoppningsvis träning! Funderar på att ladda upp med att se Twilight för 6:e gånger.. Eller kanske läsa 1:a boken för andra gången.. hmmm..


Mia

Alltid spännande att upptäcka nytt hos sin vov, få backa lite, vad gjorde vi då, vad gör vi nu, varför händer det här o det här - lärorikt tycker vi och när vi läser hos er lärorikt och tankeväckande! visst är det kul med detta nya lärande också, som vi får från våra vovs! våra små individer! Puss o hej från brorsan med familj (o kanske fler, nu jävlar kanske vi slår till ändå fniss)



PUBLICERAT: 2009-05-17, 21:46:46 | URL: http://fredthevov.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: