2009-05-27
 21:40:05

Dagen före..

Igår var vi iväg på agilityträningstävling, det var en klass 1 hoppbana som man körde 2 gånger. Första loppet så var jag stressad, vilket Leia kände. Redan första tunneln sprang hon mot fel öppning och sen hoppade hon ramen i däcket. När vi kom till slalomet var hon sjukt frustrerad och jag förvärrade det. Magplask kan man helt klart kalla detta loppet!

Andra loppet hade jag varvat ner, ändå blev det fel i tunneln.. Denna gången för att jag visade otydligt, däcket körde hon på rätt sätt. Resten av banan flöt på riktigt bra! (men istället för att stressa upp henne vid slalomet så sprang vi förbi det)

Summan av dessa två lopp är att det var sjukt lärorikt. Jag åkte inte dit för att köra felfritt utan för att känna efter hur långt vi kommit. Leia är såå duktig, så länge jag är tydlig, inte stressad och stöttar henne. Vilket jag redan visste innan men nu när jag vet hur mycket det egentligen påverkar Leia så kanske jag kan fokusera och koppla bort stressen?

Idag var jag och Xena på vårt första valpkurstillfälle. Första intrycket är 100% positivt, känns som om tänket stämmer bra överrens med mitt eget! Eftersom husse hade bilen åkte vi buss dit, Xena skötte sig sååå bra trots att det var mycket folk (somnade på bussen). När vi hade teoridelen på kursen låg hon och sov på golvet, min duktiga tjejja!! Har dessutom anmält Xena till första uställningen nu =0)

Idag är dagen före sista tentan och därmed också dagen före sommarlov! Känns så jävla skönt!! Ska sätta mig och skriva träningsplan för både hundarna och mig. Ska bli kul att fokusera på något annat än skolan kommande månader. Hurray!!

Neh, nu ska jag lösa lite byggnadsmekaniktal och sen blir det natti fnatti för hela familjen!


M&H

hurra så bra ni är! Kul med agilityn, det är bara o fortsätta! Is i magen :D hoppas valpkursen fortsätter lika bra! kraaaaaaaaaaaaaaam



PUBLICERAT: 2009-05-30, 16:25:42 | URL: http://www.levamedhund.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: