2009-05-03
 18:57:28

Agility+Regn

Idag har jag & Leia varit på agilitykurs igen, Leia var så otroligt duktig! Hon tappade fokus några gånger men jag lyckades få igång henne igen. Märker att när jag gör fel vid ett moment så missar jag att belöna Leia, vilket gör att hon
först blir frustrerad och sedan tappar fokus. Idag var jag supersnurrig också.. Får ibland svimkänslor och idag fick jag det flera gånger, hade dessutom ont i huvudet så jag tror att det kommer oska. Nu regnar det iaf.. Xena Penas första regn!

Hur som helst, på planeringen idag stod framför och bakombyten. Detta är någon som vi verkligen måste få till, just nu får vi för det mesta till det så att jag visar Leia rätt. Men ibland har jag svårt att beräkna Leias hastighet och vet inte vart jag kommer ha henne när jag kommer till ett hinder. Men men, man lär sig.

Vi hade tre stationer med olika kombinationer, vissa lättare och vissa svårare. Tänkte bara visa en vilken är den nedan. Först körde vi med en tunnel till längst bort, detta är kombination 2. Framförbytet innan slalomet funkade kanon, men vi fick sjukt svårt för att ta 6 -> 7. Tanken är ju att skicka hunden med vänster och sedan fånga upp med höger och köra tunneln. Men jag hade dåligt tempo och gjorde nästan halt vid 7 varje gång (vilket även Leia gjorde), detta var sååå frustrerande! Fick tips av instruktören att göra en större sväng och komma som en "bubbla", sista gången såg det hyffsat ut. En av gångerna halkade jag och ramlade på rygg, såg säkert otroligt roligt ut, Leia blev tokglad =0)

Woho vad roligt med kurs!


Anna-Karin Edlund

Kul att det går bra för er i agilityn. Det är inte alltid så lätt med framför och bakombyten, jag ramlade också förra vintern i ridhuset, Diva skrek till och hoppade från mig hon trodde väl att jag försökte sätta mig på henne haha.



PUBLICERAT: 2009-05-04, 22:24:57 | URL: http://www.dptjejer.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: