2009-05-25
 15:09:53

Slalom

Idag efter min tenta åkte jag och köpte får-staket-pinnar a.k.a. slalom. Nu jäklar ska vi traggla slalom! Gick ut till gräsmattan vid parkering och tränade lite med töserna.

Xena
Klickade handtarget och musmattetarget, med en del störning. Märker verkligen att hon börjar förstå, hon är så fin min lilla skrutt. Hon fick även testa på att köra tunneln, först var den läskig men sen sprang hon glatt igenom. Duktiga tjejja!

Leia
Har sedan innan ett hopphinder och en liten tunnel så jag ställde upp det som nedan och körde fram och tillbaka. Vänsterslalom sitter riktigt bra nu, Leia har t.o.m. börjat få det däringa flytet och kör mer och mer slalom som ett helt hinder istället för hattigt. Försöker även skicka henne på mer avstånd och olika vinklar, när hon blir liite säkrare ska jag testa alla vinklar för att känna skillnaden och veta vad hon har svårt för.
Försökte även lite högerslalom (utan hopp och tunnel) och hon börjar få lite kläm på det, blir till att traggla några få repetitioner varje dag!


Nu är töserna trötta av träning och värme så nu ska jag och Spotify =P sätta oss och plugga byggnadsmekanik, huja!


Anna-Karin Edlund

Vad duktiga dina tjejer är! Jag har köpt lite hinder på Rusta så nu kan vi också träna lite hemma på gräsmattan. Det märktes direkt på Lova på sista träningen att vi kört lite mer hemma.



Ha det.



PUBLICERAT: 2009-05-25, 19:56:22 | URL: http://www.dptjejer.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: