2009-05-17
 15:05:11

Staket

Hanna, din önskan=min lag! Ska försöka förklara lite vad jag menade med handlingen..

Övningen gick ut på att skicka med "fel" hand när hunden skulle ut ifrån en, och ta in med rätt.. Alltså starta med att ha hunden på höger sida och skicka med vänster hand, ta in med höger över/mellan hindrena och skicka med vänster igen.

Innan har jag bara kört med en hand så detta ställde såklart till det lite när vi var på kurstillfället. Så i fredags när vi var på klubben så kände jag att jag behövde reda ut om det var ett bra eller dåligt alternativ!
Här nedan är en bild på de två olika vägarna..



Efter lite försök åt båda håll med de två olika sätten (1hand vs 2 händer) så insåg jag följande.
När vi kör variant B så är två händer skitbra! För vi fick ett jäkligt bra flow och det blev väldigt tydligt för Leia hur hon skulle springa! När jag kör en hand blir det lätt att jag inte vrider kroppen, vilket jag gör automatiskt med två händer!

När vi kör variant A så blir det mer harmoniskt att köra en hand eftersom det inte blir lika mycket händer hit och dit. Kan dock hända att jag inte riktigt kommit in i rytmen, men som jag känner nu får Leia bäst signaler och stöd när jag endast kör en hand.

Frågor på d? ;)


M&H

ah låter som om det blev lite Jenny Damm handling istället för Greg om jag inte missförstår :D

Men duu, älska twilight, right! ;9

kraaam



PUBLICERAT: 2009-05-22, 15:45:15 | URL: http://www.levamedhund.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: