2009-05-15
 16:06:53

Fredag

Skrattretande är det att vissa tror att ens val beror på dem, att de har någon som helst betydelse i ens beslut. Vakna!

Jag & Xena fick i lördags vara på plats när Lexie (Bellocean's California Dreams) blev champion! Stort grattis till Lexie! Och såklart till Xenas underbara uppfödare, Linn & Britzyk! U rock, ni är bäst!

Denna veckan har varit som en boll som bara rullade fortare och fortare. Idag äntligen åkte bollen i mål, jag fick äntligen åka iväg och hitta på något kul med hundarna.. Då öppnas alla sinnen igen och det känns inte riktigt lika jobbigt att vara helt slut i knoppen. Chalmers tär hårt på mig, men om två veckor är sommarlovet här och då ska vi vila upp oss. Hela familjen!

Anyway, idag åkte Sussi med mig till GBMK i värmen och tränade hundarna.. Blev en kort men intensiv träningsstund.

Leia

Liten hemläxa från agilitykursen i söndags var att klicka target och kontaktfält. Hade med mig ett lock, la det redan från start 2 meter bort. Leia fattade precis vad jag ville med en gång, trots att detta egentligen var helt nytt. Hon vet att jobb ska utföras när klickern kommer fram, klickerskadad? Efter några få repetitioner så la jag locket på A-hindret. Hon hade bra sug till det och försökte inte ta hela hindret någon gång. Dock åkte locket ner hela tiden *suck*. Klickade balansens kontaktfält också, utan lock.. Leia är knepig, hon "bugade" på fältet snyggt som f*n även fast jag inte lärt henne detta. Dåligt eller bra kan diskuteras... Anyway, buga är ett bra beteende där, om jag lyckas kontrollera det eftersom att hon med fart förmodligen inte kommer utföra detta frivilligt...
Tränade även på en övning från i söndags då vi körde "staket" med en annan handling än jag är van vid. Tror att jag halvt kommer köra detta i fortsättningen.. Orkar inte förklara mer än så, om nu ingen är väääldigt intresserad (Lisa: jag berättar på söndag;)..)
Blev även slalom, först 4 sen 6 pinnar. Det går trögt, men Leia har potential, jag försöker variera min position redan nu och skicka henne från avstånd, men hon behöver mycket stöd.. KLURIGT!

Xena
Xena fick träna på att observera Leias tokerier på plan idag och när Leia vilade mellan övningarna klickade jag lite med Xena. Blev dels klick på locket som jag hade med mig, allt intresse för det klickades. Gick ok med tanke på att vi var utomhus och att det var typ 2:a gångern vi använde klickern. Sen började jag även att klicka in handtarget, kommer bli användbart när hon ska apportera in allt hon hittar att tugga på ute ;)

Efter att hundarna fått lite träning fick dem rejsa lite på planen längst bort på klubben medans jag och Sussi skrattandes tittade på. Fotade även småfröknarna...

Tack Sussi för en underbar dag, du är min klippa, fast det vet du redan ;)





Visst har dem lika kroppsrörelser...


...*fniss*








Ståbild på min lilla Plutt, 14 veckor


Mia

Så sköööna bilder, de ser så samspelta ut era tjejer, härligt att se! Vilken dag tillsammans, ännu mer kul med två att göra saker med, längtar dit!



Nyfiken i en strut - vad menar du med den översta raden? Såklart man blir nyfiken när man läser det (eller i alla fall jag)!



Hoppas helgen blir super, kramiz!



PUBLICERAT: 2009-05-15, 21:08:56 | URL: http://fredthevov.blogg.se/
Mia

Nu har jag tittat igen på bilderna - blir faktiskt riktigt fascinerad, de gör saker synkront de häringa brudarna, me lajk!



PUBLICERAT: 2009-05-16, 21:42:01 | URL: http://fredthevov.blogg.se/
M&H

joo men jag är ju jättenyfiken på stakethandlingen juuuu! Blä så jag sakner er, dessutom är jag ju galet nyfiken på xenabus!



PUBLICERAT: 2009-05-17, 13:41:04 | URL: http://www.levamedhund.se
Anna o Disa

Hejhej! Massor av finfina bilder på två supersnyggisar♥, menar tre... Å oj så Xena har vuxit, hon är bara för söt ju, hon har ett otroligt fint litet huvud, en riktig fining!

Stor kram från mig o Dis



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: