2009-09-23
 23:01:54

Powerråtta

Kanske inte är den bästa idé att åka direkt efter skolan med pigg hund och träna agility. Leia var otroligt tossig idag, det var visserligen kul att hon var taggad. Men riktigt mycket energi som varken hon eller jag kunde kontrollera är sådär lite halvjobbigt ;)

Inser att jag själv blev stressad av att försöka hinna med i hennes tempo och visa vilken väg hon ska ta. Vill verkligen kunna åka iväg och träna på eftermiddagarna/kvällarna så jag hoppas att det inte är lika tokigt varje gång.. Kan hända att hon kanske är på väg ur skendräktigheten och därför har mer energi?!

Körde lite lydnad för att få lite fokus och göra något lite mindre stressande, jävlar vilket engagemang hon hade. Hon är så duktig min råtta! Körde fritt följ, ställande och inkallning.. Så duktig tjej!!

Även fast agilityn inte gick riktigt som jag tänkt är jag ändå nöjd med kvällen, vi hade riktigt roligt ihop jag och min sessa. Hon körde även gungan flera gånger självständigt, yay!

Mina fina fina tjejer ♥


Koola Viola

Tjusig den röda selen var, har du något tips om var man kan hitta en sån?



PUBLICERAT: 2009-09-24, 16:46:18 | URL: http://koolaviola.blogspot.com/
LISA

Era prestationer på gungan var ju fantastiska!! I hundträning gäller det att fokusera på framstegen och med gungan går det ju superbra! Du vågar låta henne sköta det själv och hon har fått självförtroendet att klara av det! Jag kan inte fatta att ni utvecklas så snabbt, det händer så mycket och snabbt, jag hänger inte med!! Snart kan hon alla delarna, då kan du börja jobba mer på helheten och det är ju SÅ KUL!! Jag är så glad att du satsar järnet precis som jag gör just nu. Bättre träningskamrat kan man inte ha! Ses imorgon! Kram kram!



PUBLICERAT: 2009-09-24, 19:59:32 | URL: http://www.chloeweb.se
Koola Viola

Tack för länken :o)



PUBLICERAT: 2009-09-24, 21:01:11 | URL: http://koolaviola.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: