2009-09-01
 18:19:12

Mera svamp

Igår var det dags för skola igen efter 3 månaders sommarlov. Roligt att träffa vårt A-team igen men samtidigt kom en stor börda på axlarna. Denna läsperioden är en av de tyngsta på hela utbildningen... Hade dock bara två timmar föreläsning igår så efteråt stack vi iväg och fikade.

Var hemma en timma sen åkte jag & Leia och Lisa, Imsa & Chloe ut i skogen och plockade svamp på vårt vanliga ställe. Var typ ett år sedan jag och Lisa var på svampjakt, har saknat det. Vi har alltid såå roligt plus att vi nästan alltid "går vilse" (som jag förklarade för Sussi: "Vi vet precis vart vi är, men inte exakt")

Hittade även riktigt kantareller, små men riktigt goda! Idag ska jag laga smörstekt svamp med bacon och pasta. MUMS!

Idag har vi haft 4 timmar föreläsning med betong, höll på att däcka helt den fjärde timmen. Väldigt mycket på en gång kan jag lova! Betong, betong, betong...
Har tur att Leia är trött sen igår och Xena är löptrött eftersom M är sjuk och jag känner mig väldigt seg!

Nu ska jag tvätta, riktigt tråkigt men välbehövligt. Skönt att ha egen tvättmaskin och slippa springa till tvättstugan.. Tror jag tvättat i tvättstuga 5 gånger och det var när jag och Suss bodde ihop för 3 år sedan!


Anna-Karin Edlund

Hej kul att se dina filmer, ni är jätteduktiga, trots lite fula ord haha.



Visst är det härligt att vara i skogen och plocka svamp. Vi var ute tre timmar idag och hittade massor med stora gula kantareller. Tjejerna var helt slut efteråt.



Lycka till med pluggandet nu.



Kramar från oss



PUBLICERAT: 2009-09-01, 20:05:17 | URL: http://www.dptjejer.blogspot.com
Anna-Karin Edlund

Jag skicka efter halsbanden från www.elvingsson.com. Fick tips från Cecilia (Fröken S) och så hade Sofia likadant på lille Albus på träffen, och jag tyckte det var så fint.



Hej hej



PUBLICERAT: 2009-09-01, 22:54:40 | URL: http://www.dptjejer.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: