2009-09-09
 23:41:00

Tankar

En liten uppdatering med vad som händer just nu..

Matte
Det är mycket skola nu.. har ett stort projekt i samhällsplanering, en stor betongkonstruktionsuppgift och så läser vi två kurser till. Försöker hinna med och träna hundarna så mycket det bara går, men känner att det inte är tillräckligt =(. Imon börjar jag vid ett så jag ska ta en långpromenad med tjejerna, dem behöver springa av sig för på kvällen är vi inte hemma. Kanske drar upp till Sisjön..

Funderar på att CADa upp mitt drömhus, ett sånt där som skulle passa oss perfekt. Började lite smått i somras men tappade fokus, men nu är jag taggad igen! Blev väldigt inspirerad från vår Byggnadsplaneringskurs vi läste i våras. (Vi ritade både enplansvilla och flerbostadshus.) Vill visserligen inte bo i hus men om jag skulle det i framtiden vill jag ha ritat det själv. Är såå kul att hitta smarta planlösningar!
Detta är dock sjukt nerprioriterat just nu, när jag väl sätter mig med CAD kommer det vara för att rita en betongbalk med armering dimensionerad av mig själv.. Själva uträkningarna är precis lika tråkiga som det låter...

Har kommit på att jag har vissa beroenden..
The Twilight Saga - Har läst böckerna typ 4 gånger och sett filmen 20 gånger...
CSI - Las Vegas såklart, ett avsnitt om dagen är bra för magen!
True Blood - Vampyrsnusk serie
Farmville - Need I say more?
Nickelback, Green Day och Linkin Park - Mums!

Husse
Har fått nytt jobb, grattis älskling!!!

Xena
Familjens lilla spidermonkey, hon är ganska galen vår lilltjej. Men otroligt söt! Har slutat löpa nu och verkar inte påverkats så mycket av det än. Lite mer kisseriande bara...
Just nu kör vi mest kontaktträning. Ska lägga upp ett träningsschema för henne så vi får lite mer struktur på det hela.

Leia
Verkar tyvärr blivit skendräktig nu i samband med Xenas löp, hon var ganska pigg efter sitt eget löp, men nu när Xena löpte har hon börjat visa "skendräktighetstecken". Blir till att hålla igång lite mer så kanske det vänder, just nu är hon extremt nosig!!


Allt för idag, nu ska jag börja läsa Twilight för 5:e gången...

"Over my pile of ashes."
Rosalie- Breaking Dawn



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: