2009-09-18
 10:51:56

Yay!

Inser att Xena är mer vardagstränad än jag trodde.. Hon höll på att studsa omkring här hemma, sa då "gå och lägg dig" mest som en kommentar än ett kommando.. Hon hoppar då upp till filten i soffan och lägger sig. Yay! Hon är faktiskt ganska smart lilltjejen. Dock måste jag verkligen träna mer konsekvent inkallning med henne själv. Visst kommer hon när man ropar, både med och utan Leia. Men inte när jag ropar hennes namn och "kom".. Utan när jag säger "hallååååå" med en speciell röst... Har bara blivit så..

Dem håller på att arbeta i vår trappuppgång så tjejerna har varit lite oroliga. Satte ett kompostgaller för öppningen till hallen så att det inte blir springandet till dörren vid minsta lilla ljud. Nu ligger dem sött och sover, snart ska vi ta en långpromenad innan jag lämnar dem på "dagis", ska jobba i eftermiddag nämnligen, men nu på dagen är jag leeedig!

Har anmält mig till en föreläsning på tisdag genom SSPK som handlar om Hundens signaler, ska bli grymt intressant. Var längesedan jag var på hundföreläsning nu. Har även anmält till en Inoff agilitytävling den 17:e oktober, sista dagen att anmäla idag!

Leia har fått rejält stora tuttar pga skendräktigheten, hon slickar en del på dem men ingen mjök än iaf.. Hon är dessutom inte så mycket allmänpåverkad förutom att hon sover oroligt. Bäddar och slickar på allt typ.. Jag hoppas att det inte blir värre. Stackars sötkorven! Vi kör på som vanligt iaf, lite hårdare, lite mindre mat.. Blir det värre så får vi väl åka till vetrinären för att se om man kan göra något åt det..

Nu ska jag stassa om till varmare kläder för det är dags för en promenix, ska inviga Xenas nya sele tänkte jag.. Blir nog kamera också.. är ju sååå otroligt vackert ute nu, älska hösten!!


Anna-Karin Edlund

Ja du de kan oftast mer än man tror men det är inte alltid de visar det, haha.



Jag håller med dig om att hösten är härlig särskilt när det är hög och klar luft. Graderna börjar krypa mycket neråt på mornarna och kvällarna så nu ska jag ta fram tumvantarna.



PUBLICERAT: 2009-09-18, 13:49:08 | URL: http://www.dptjejer.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: