2010-06-10
 13:34:48

Agilitytävlingen 5 juni

Såg nu att banorna från lördagens tävling kommit upp. Här är agilitybanan <LÄNK>

Fick till en riktigt bra start och det kändes sketbra fram till slalom där Leia blev frustrerad. Såklart blir jag superstressad men jag försökte att bara vänta ut henne.. tyvärr blev det för mycket så vi diska oss där :(
Hon tog till slut delar av slalomet och det såg faktiskt helt ok ut, tyvärr var mitt fokus lite borta då och resten av banan "flöt" Leia ut.. svårt att förklara men kände att jag inte hade full kontroll och absolut inte flyt. Lite tråkigt för detta var en bana som passade oss...
Vid hopp 15 vinklade jag om mig för sent och Leia sprang till sitt älskade balanshinder... Hade vi inte redan varit diskade hade jag rivit av mig håret i det läget men vad göra? Det jobbiga denna tävling var att jag inte kände mig 100% motiverad.. Kanske för att jag räknar med att få en disk? Har inga tävlingar planerade på ett tag (finns inte så många i närheten) så nu ska jag satsa på att få upp motivationen och känna att "den här banan klarar vi". Det gör vi ju oftast förutom slalomet då som delvis handlar om dagsformen... men nu jävlar ska vi få till ett 99%-igt slalom!!

Ett annat problem är att Leia har olika farter på träning och tävling, hon ger 95% på träning och 105% på tävling. Detta innebär att jag blir stressad på tävling, Leia blir frustrerad, jag tappar fokus och Leia flyter ut på banan och följer inte "linjen". GASCH!

En vän filmade eländet ;) men har inte fått den än...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: