2011-03-08
 10:42:52

Akupunktur

Igår va jag och Novalie iväg på äventyr, nämnligen på akupunktur! Mitt mammahjärta klarade inte av att höra hennes kolikskrik så nu har vi påbörjat en akupunkturbehandling. Väldigt spännande! Går att läsa mer här -> Aqpunktur.se

Fick även en hel del kostråd som säkert hade kunnat bespara min lilla prinsessa en hel del smärta. Förstår inte varför BVC säger att man kan äta allt (förutom det klassiska då; lök, vitlök och kryddor) när dem vet att man har en kolikbebis!

En vecka nu går vi på mjölkfritt och då ska det vara HELT utan mjölkprotein, inte världens lättaste direkt. Sitter här och dricker min latte gjord på havremjölk och äter havregrynsgröt (som jag avskytt hela mitt liv) och har klämt i mig en halv banan (som jag också avskytt i hela mitt liv). Får ett tag framöver bara äta banan, mango och melon som frukt...
Om någon skulle säga att för att bli kvitt Novalies kolik så måste du äta 5 ton bananer så hade jag förmodligen gjort det...

Det finns få saker som jag absolut inte tycker om, det första är ananas! Får ont i hela munnen och smaken är blä! Det andra är banan som jag aldrig tyckt om, men riktigt färskt och småomogen är den helt ok. Men absolut inte i mat och inte övermogen!
För mig är det snarare jobbigt att äta mat med skum konsistens, såsom havregrynsgröt, i yoghurt plockar jag bort " den slemmiga frukten" och kräm får min mage att vända sig. När jag va liten skar min pappa bort kanterna på brödet och jag silade min yoghurt. Och fy farao om det va "grejer" i jouicen ;)

Här sitter jag alltså och smaskar i mig sånt som jag avskytt i drygt 20 år, för att det som betyder allra mest i mitt liv ska må bra...

Det är kärlek d ♥



Josefine

ja det är riktig kärlek det minsann :) hoppas att akupunkturen eller den nya kosten funkar !



PUBLICERAT: 2011-03-08, 16:36:43 | URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Mia

Sann o äkta kärlek verkligen! Vad gör man inte för sitt älskade lilla barn för att det ska må bra (duktigt att du fixar det, impad söta du)!



PUBLICERAT: 2011-03-09, 10:52:20 | URL: http://fredthevov.blogg.se/
Jonoline

Very good site, well done. I especially like the ease of use and navigation



PUBLICERAT: 2011-12-08, 09:34:40 | URL: http://jonoline.blogstie.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: