2011-03-14
 08:59:54

Home sweet home!

Hemma igen efter en helg på resande fot! Klämde in oss i bilen i fredags förmiddag och drog upp till storstaden. Novalie skötte sig perfekt och sov i bilen hela vägen (fick väcka henne när vi stannade för att amma, baj och blöjbyte). Vi kom fram vid 16-tiden och då hade Novis sovit lite väl länge och höll låda större delen av kvällen. Det gäller att balansera lite med sömn och vakenhet på dagen, annars blir hon fööööör pigg/trött för att kunna relaxa och vara en trevlig bebis!

Vi hade ändå en mysig kväll med min mammas faster (alltså Novis mormors faster), som är en underbart fräck liten tant med rappa små kommentarer.

På lördagen va jag och Novis en sväng och hälsade på Mia, vi har känt varandra i 4 år nu och det hela började med att vi väntade valpar från samma kull. Leia och deras Fred som numera är i hundhimmlen var syskon. Kändes konstigt att inte träffa Fred, samtidigt som jag vet att han har det toppen där han är nu ♥
Vi tjötade snabbt bort några timmar, inser att vi behöver snacka i telefon oftare för annars tappar man ju rösten när vi ses ;)

Kvällen spenderades med mammis och "faster" tittandes på melodifestivalen såklart. Rätt låt vann enligt mig, men jag har nog inget att säga till om för vi röstar aldrig så då kan man inte klaga! Novalie var på bra humör hela dagen faktiskt.

Igår åkte vi hem och Novis skötte sig kanon även då. Va vaken en stund efter vi stannat till i jönköping men sen kom hon till ro. Blev en ganska intensiv helg, men så välbehövt att få komma hemifrån lite och jätteroligt att få träffa "faster" och hon blev sååå glad över att få träffa Novalie!!

Hela familjen var helt slut igår kväll, M hade nämnligen grejat här hemma när vi va borta. Kanonpojk jag har!! Tyvärr sov Novis dåligt inatt så jag får hinka kaffe idag för vi ska promenera upp till BVC vid lunch och sen ska vi tillbaka på föräldragrupp i eftermiddag!

Tjohey! Tittar in lite senare tror jag bestämt ;)


Sophia, Cooper & Albus

Det låter som en fullladdad helg, skoj med en utflykt, men skönt att komma hem som vanligt. :) KRAM


Mia

Sååååå trevligt att träffas, både dig o liten söttös :-D Borde prata oftare håller jag absolut med om!



kram till lilla familjen från oss alla!



PUBLICERAT: 2011-03-14, 15:27:16 | URL: http://fredthevov.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: